Zonnen, zwemmen, snorkelen en; Duiken - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Bas Tromp - WaarBenJij.nu Zonnen, zwemmen, snorkelen en; Duiken - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Bas Tromp - WaarBenJij.nu

Zonnen, zwemmen, snorkelen en; Duiken

Door: Bas Tromp

Blijf op de hoogte en volg Bas

07 Oktober 2012 | Jordanië, Akaba

Mijn weekend is alweer voorbij gevlogen, maar dit was wel een weekend van maar liefst 2 dagen! Ik heb namelijk elke vrijdag vrij en dan om de week ook nog de zaterdag erbij, en ik kan je vertellen; dat voelt echt als een week vakantie.
Naast elke dag uit eten in de stad, zwemmen en snorkelen in de zee en bruin worden in de zon heb ik nu weer eens wat nieuws gedaan. Vrijdagochtend ben ik begonnen met mijn eerste duikcursus. Dit is de PADI Open Water Scubadiver course die zo'n 4 ochtenden duurt, daarmee haal ik dus mijn eerste duikbrevet.
Na de nodige uitleg over al het materiaal en mijzelf in een duikpak geworsteld te hebben was de eerste duik met instructeur en duikbuddy(een Amerikaan) meteen in de zee, zo'n 35 minuten lang en tot 7meter diep. Wat een waanzinnige ervaring. Wat je dan ziet is echt niet te beschrijven; koraalriffen en vissen in alle soorten maten, kleuren en vormen zoals ik het nog nooit gezien had.
De tweede duik die ochtend was in het zwembad om te oefenen wat je moet doen als je zonder lucht komt te zitten, je kramp krijgt, doodop bent, je masker beslaat, enzovoort.
De rest van de vrijdag zijn we lekker in het naastgelegen resort gebleven en hebben we niet veel meer gedaan dan in de zon liggen en af een toe een duik in het zwembad of de zee nemen.
Omdat mijn duikbuddy nog maar kort in Aqaba is zijn we zaterdagochtend meteen weer verder gegaan met duiken. Nu deden we eerst een duik van bijna een uur in het ijskoude zwembad 's ochtends vroeg om te oefen met het materiaal en hoe je jezelf red als je in de zee zonder lucht komt te zitten.
De tweede duik was weer ongeveer een halfuur in de zee waarbij we weer een stukje dieper kwamen dan de dag daarvoor. Deze duik ging al een stuk beter dan de eerste die wat onwennig was want het is toch totaal iets anders dan zwemmen of snorkelen.
Ook de rest van de zaterdag hebben we weeer gesleten in het naastgelegen resort want uitrusten is er doordeweeks niet bij.

Nu lijkt het natuurlijk alsof ik hier eeuwig vakantie heb maar niets is minder waar. Na het weekend staan er weer 5 werkdagen van 11uur per dag in de planning.
En voor de rest? Tsja, elke dag is het nog steeds zo'n 35 graden, een strakblauwe lucht en na elke werkdag een uur sporten in de sportschool van een hotel in de stad. Prima leven dus.

Volgende keer zal ik trouwens wat meer vertellen over mijn werk hier want dat is natuurlijk de reden dat ik hier ben en erg leuk.
Maar voor nu: de groeten uit Aqaba en foto's volgen later.

  • 07 Oktober 2012 - 17:13

    Jan Tromp:

    Dag Bas,

    daarna abseilen vanaf 5000 m, luchtballon over de noordpool, met een sportvliegtuigje onder de Tower Bridge door, 3000 km per kameel door de Sahara en bungeejumpen vanaf de Niagara (moet kunnen)
    Daarna heb je genoeg levenservaring om een keer met je vader naar de kroeg te durven.

  • 07 Oktober 2012 - 17:23

    ZUSSSSIIIIEEEE A.:

    Super cool dat je kan duiken!!!

  • 07 Oktober 2012 - 18:25

    Suzanne Dedden:

    Bas!!

    Wat vet om je verhalen te lezen!!
    Hoorde al van mn vader dat je naar Jordanië bent vertrokken, ik ben heel jaloers op je!

    Geniet van je fantastische tijd daar
    maar daar ben je al goed mee bezig lees ik ;)

    Lfs x

  • 07 Oktober 2012 - 22:53

    David Wagenaar:

    Dan gaan we samen in Nederland duiken :) :P veelste koud maar 1 meter zicht als je mazzel hebt

  • 07 Oktober 2012 - 23:54

    Opa:

    Fijn Bas dat het zo goed gaat met je.
    Samen met Oma je leuke verhaal zitten lezen.
    Inderdaad zijn we benieuwd naar de werkomstandigheden en het project waar je aan werkt,
    maar ik kan mij voorstellen dat er weinig tijd overschiet voor het uitvoerig vertellen van je belevenissen
    bij zulke lange werkdagen.

    Bas,
    hartelijke groeten van ons beide.

  • 08 Oktober 2012 - 11:47

    Niels:

    hahahaha de reactie van pap is geniaal!XD
    Maar super cool Bas dat je duikt, ik ben zo verschrikkelijk jaloers want ik moet hier in Nederland alleen maar werken! Iedereen bij karre vraagt naar je, je wordt gemist man!
    spreek je, ciao

  • 09 Oktober 2012 - 07:07

    Bas Tromp:

    Hahaha, mooie reacties allemaal. Bedankt! Ik blijf schrijven.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Akaba

Bas

Ik ben Bas, 22 jaar oud, student civiel, reislustig én onrustig type en ik hou jullie op deze reisblog op de hoogte van alles wat ik doe buiten Nederland. Cheers!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 42770

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

Interrail Amsterdam - Istanbul

18 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

Vakantie Italiё

31 Januari 2014 - 07 Februari 2014

Studiereis Portugal

21 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Weekend Ierland

16 September 2012 - 07 Februari 2013

Stage in Jordanië

02 Juli 2012 - 11 September 2012

Vakantie en werk in Spanje

Landen bezocht: