Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Bas Tromp - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Bas Tromp - WaarBenJij.nu

Praag

Door: Bas Tromp

Blijf op de hoogte en volg Bas

12 Augustus 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

De mooiste stad van Europa wordt het genoemd, niets teveel gezegd. Praag is prachtig.

Zaterdag kwamen we aan in Praag en hadden een prima hostel net buiten het centrum. Na een 3dagen kaart voor het openbaar vervoer te hebben gekocht zijn we die avond meteen de stad in gegaan. Ik ben eerder in Praag geweest dus wist nog ongeveer de weg te vinden en heb er geen spijt van er weer heen gegaan te zijn. Zondag en maandag zijn we vrijwel de hele dag in de stad geweest. De eerste dag 30graden en zon, de volgende dag 20graden en regen. Met het openbaar vervoer hebben we veel van de stad kunnen zien, alle bekende dingen maar ook de buitenwijken met vervallen betonnen gebouwen en grijze wijken.

Een groot verschil is Praag na Berlijn trouwens. Berlijn heeft enorm veel geschiedenis en is een enorme stad met grote gebouwen en brede wegen. Praag voelt daarna als een middeleeuws stadje met de vele kerken en kastelen en smalle straatjes.

Vanavond probeer ik foto's te plaatsen van Berlijn en Praag wanneer we na onze treinreis van 7uur in Budapest zijn aangekomen.

• 12 Augustus 2014 - 20:20

Bas Tromp:

Helaas, ik krijg het op ijn telefoon niet bij de goede verslagen maar de eerste zes foto's zijn van Berlinn zoals jullie zien en de rest is van Praag.

• 14 Augustus 2014 - 15:15

Wim:

Bas,

wat een geweldige reis maken jullie. Als jullie terug zijn in Nederland denk ik zo dat je dit landje te klein vindt geworden. Zie jou voorlopig dan ook niet ergens een baantje hebben van 09.00 uur tot 17.00 uur en dan lekker naar je flatje gaan alwaar het wijfje met vier jongen op je zit te wachten, en dat dag in dag uit, zeven dagen in de week, twaalf maanden in het jaar en dat tot je 67 ste.

Wordt alsjeblieft niet zo een sukkel als ik, oke?

hartelijke groeten,
    Daphne en Wim

• 18 Augustus 2014 - 22:42

Bas Tromp:

Hahaha Wim, een gave reis inderdaa en ik probeer te voorkomen dat ik net zo wordt als de meeste nederlanders ;)