Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Bas Tromp - WaarBenJij.nu Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Bas Tromp - WaarBenJij.nu

Boedapest

Door: Maarten van der Heiden

Blijf op de hoogte en volg Bas

15 Augustus 2014 | Hongarije, Boedapest

Na drie dagen zijn we vanuit uit Praag vertrokken voor drie dagen Boedapest. De reis liep langs diverse stations in Tsjechië richting Slowakije. Hier even snel voet op Slowaakse bodem gezet voordat we weer moesten instappen en de reis langs een aantal meren en rivieren naar Hongarije liep! In Boedapest aangekomen hebben we gelijk de tickets geboekt voor onze geplande doortocht naar Boekarest 3 dagen later. Dit bleek een groter uitdaging dan verwacht en ons geduld werd danig op de proef gesteld. Na 1,5 uur wachten, wat relatief kort was volgens andere Nederlanders, konden we dan onze tickets boeken voor Boekarest. Hierna zijn we op zoek gegaan naar ons appartement, toen we daar binnen kwamen viel onze mond open van verbazing. Dit was in onze ogen geen appartement meer maar een heuse villa waar wij heerlijk konden slapen! S avonds nog even gekeken in de stad en vervolgens onze King-size bedden betreden. Na de beste nachtrust van de vakantie hebben we de toerist uitgehangen! Eerst met de tram langs de Donau gereden en vervolgens met de bus naar een kasteel op de heuvel gereden. Hiervandaan had je een prachtig uitzicht over de stad! Daar naast ook nog langs het parlement gelopen, hierbij vergeleken is het in  Den Haag maar een kleine bedoeling. S avonds, met een maat van Sven die hier woont, de stad in geweest. Onder zijn leiding de leukste uitgaansgelegenheden van de stad bezocht. De volgende dag was het dan zover! We gingen naar Sziget! Een van de bekendste en grootste festivals ter wereld. Omdat het in de morgen regende en we geen zin hadden om de rest van de dag en zeiknatte kleding rond te lopen pas eind van de middag naar t festival gegaan! Met enkele grote namen op t programma zoals: Macklemore, Stromae en Axwell waren we precies op tijd binnen en kon het feest beginnen! En een feest is het! Wat was Sziget ongelofelijk gaaf! Enige nadeel, we moesten de volgende morgen al om 10 uur ons riante appartement verlaten! Dit was na zo een avond/nacht een foutje in de planning. Na de rest van de dag te hebben gerelaxed aan een combinatie van vijver en zwembad midden in de stad ging om 19:10 onze eerste nachttrein van de reis. Na enkele horror verhalen over de coupes in deze treinen waren wij blij verrast te zien dat daar niets van waar was! Een grote coupe met vier bedden, die voor 2 van de 4 aan de kleine kant waren, bleek ons onderkomen voor de komende 15 uur! Na een controle van de politie en twee grenscontroles(Hongarije uit en Roemenië in) konden we ongestoord gaan slapen! Inmiddels was de klok een uur vooruit gezet en was t half 2. De rest van onze wagon ging tot onze verbazing al om half 9 slapen! Hier door was er voor ons een ongekende rust in de trein die wij hebben getracht te bewaren. Dit is naar eigen zeggen goed gelukt!

• 19 Augustus 2014 - 21:07

Opa:

Hallo Bas,
    we hebben met veel plezier je reisverslagen gelezen.
    Door omstandigheden was ik niet in de gelegenheid eerder te reageren.
    Intussen heb ik een heel goed bericht gekregen, dat hoor je later wel.
    Wij wensen jou en je reisgenoten nog veel reisplezier.
    hartelijke groeten van Oma en mij,
    Opa.

• 20 Augustus 2014 - 09:37

Ben En Carla:

Hallo lui,

Wat een geweldig leuke verslagen. Leuk om ons zo op de hoogte te houden.
    We zijn benieuwd naar het vervolg.
    Veel plezier in het laatste deel van de reis.
    Groetjes Ben en Carla

• 20 Augustus 2014 - 12:56

Bas Tromp:

Ha Oma&Opa, fijn dat jullie het graag lezen, ik probeer vanavond even te bellen. En vanavond schrijft Aart het verhaal over de reis naar Istanbul Carla&Ben. Groetjes!