Ik ben nog steeds in Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Bas Tromp - WaarBenJij.nu Ik ben nog steeds in Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Bas Tromp - WaarBenJij.nu

Ik ben nog steeds in Aqaba

Door: Bas Tromp

Blijf op de hoogte en volg Bas

09 Januari 2013 | Jordanië, Akaba

Voor het eerst zo lang van huis, voor het eerst ook buiten Nederland met mijn verjaardag, kerst, oud&nieuw en het blijft leuk! December was een gekke maand want normaal gesproken kijk je dan uit naar Sinterklaas, Kerst en de daarbij horende vakantie maar dit jaar was het dus gewoon: DOORWERKEN! Gelukkig had ik wel op 1 januari verplicht vrij wat hard nodig was want met oud&nieuw slaap je nooi zoveel, ook hier niet. Eerst een drankje in de pub, daarna een boottocht over de Rode Zee rond middernacht, vervolgens nog een feest op het strand bij een beachresort en daarna nog wat drinken bij een collega thuis. Eindstand; 1 januari de hele dag slapen.
Ook ben ik tussendoor in december nog naar Petra geweest, helaas was het ontzettend koud maar dat maakte het er niet minder indrukwekkend op. Het was prachtig, ik heb daar de hele dag rondgelopen met Sven en het was fantastisch mooi. Ik zal komende dagen vooral veel foto's toevoegen want er is niet veel tijd om alles uitgebreid te beschrijven. Dat houden jullie tegoed als ik weer thuis ben.
Verder gaat het ook erg lekker op werk, de baggerwerkzaamheden waarvoor ik verantwoordelijk ben met de barge zijn bijna klaar. Gelukkig maar want als het klaar is krijg ik vrij, dat heb ik dit jaar nog niet gehad, op 1 januari na.
Ik kijk ook erg uit naar volgende week; zondag komen mijn moeder en Daphne naar Jordanie en vanaf woensdag ben ik een week vrij. We huren dan een auto en gaan lekker een week weg een mooie tocht door het land maken langs alle bekende plaatsen en misschien aan het eind nog wel naar Jeruzalem. Komende dagen dus weer een hoop foto's en na volgende week een mooi verslag van onze tour door Jordan.

  • 09 Januari 2013 - 20:51

    Vera:

    Ja, dat lijkt me ook gek....doorwerken met de feestdagen.
    Ik gun je je vrije dagen volgende week. Veel plezier dan!
    groetjes,
    Vera
    P.S. Ik ben benieuwd naar de foto's van Petra, veel over gehoord...

  • 10 Januari 2013 - 23:09

    Opa:

    Leuk Bas weer wat van je te horen, maar vooral fijn dat het zo goed gaat met je.
    Wij wensen je een niet te vergeten vakantieweek toe samen met je moeder en Daphne.
    Ik heb begrepen dat het nu winter is in Jordanie maar heb geen idee wat dat precies behelst.
    Morgen komt je moeder nog even koffiedrinken voor ze naar jou toegaat, kunnen we nog even
    bijpraten.
    Ook van Niels hebben we weer een leuk verhaal ontvangen.
    Bas, bedankt voor je bericht, hou je haaks,
    hartelijke groeten mede van Oma,
    Opa.

  • 11 Januari 2013 - 16:09

    Bas Tromp:

    Ha Vera, Opa&Oma,
    Echt leuk dat jullie mijn reisverslag lezen en bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag de foto's van Petra erbij gezet, dan kun je zien hoe mooi het is. Volgende week komen er nog veel meer foto's bij als ik met Mama en Daphne een week op rondreis ga.

    Groetjes!

  • 11 Januari 2013 - 23:02

    Anita Wolvekamp:

    HOI BAS

    lEUK OM WEER IETS VAN JE TE HOREN ,FIJN VOOR JE OM JE MOEDER WEER TE ZIEN ,SAMEN MET DAPHNE ; GENIET ER NOG MAAR VAN ,VOOR JE HET WEET BEN JE WEER IN HET KOUDE KIKKERLAND.
    HET IS ZO VOORBIJ ,MAAR JE BENT DAN WEL WEER EEN ERVARING RIJKER ,DAT IS NIET IEDEREEN GEGEVEN.

    GROETJES ANITA


  • 16 Januari 2013 - 19:42

    Vera:

    Prachtige foto's Bas, van Petra, schitterend!
    Ik wacht met spanning op de volgende foto's. Zijn je moeder en Daphne goed aangekomen?
    groetjes!



  • 17 Januari 2013 - 19:04

    Bas Tromp:

    Ha Anita en Vera,
    Daphne en mam zijn een paar dagen geleden goed aangekomen in aqaba, gister en vandaag hebben we Petra bezocht en morgen gaan we verder naar het noorden. Het is echt heerlijk om zo aan het einde van mijn stage nog even een weekje rond te kunnen reizen.
    We zijn door de woestijn gereden en het is wonderlijk om mee te maken dat daar een meter sneeuw ligt. We hebben het ook echt getroffen deze week, het is laagseizoen wat de toeristen betreft en in de meeste bezienswaardigheden lopen we allen rond.

    Groetjes!!
    Daphne, mama en Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Akaba

Bas

Ik ben Bas, 22 jaar oud, student civiel, reislustig én onrustig type en ik hou jullie op deze reisblog op de hoogte van alles wat ik doe buiten Nederland. Cheers!

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 840
Totaal aantal bezoekers 42741

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

Interrail Amsterdam - Istanbul

18 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

Vakantie Italiё

31 Januari 2014 - 07 Februari 2014

Studiereis Portugal

21 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Weekend Ierland

16 September 2012 - 07 Februari 2013

Stage in Jordanië

02 Juli 2012 - 11 September 2012

Vakantie en werk in Spanje

Landen bezocht: