Weekend Ierland - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Bas Tromp - WaarBenJij.nu Weekend Ierland - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Bas Tromp - WaarBenJij.nu

Weekend Ierland

Door: Bas Tromp

Blijf op de hoogte en volg Bas

25 Juni 2013 | Ierland, Waterford

Heerlijk even een weekend weg. Met Sven ben ik naar Ierland geweest om goede vriend, huisgenoot en collega John uit Jordaniё op te zoeken. Wij vlogen van Eindhoven naar Dublin waar ook hij net aankwam uit het Midden Oosten voor drie weken thuis vrij. Zijn vriendin Orlaith kwam ons ophalen met de auto en reden we naar zijn huis in Waterford, twee uur ten zuiden van Dublin. Diezelfde dag nog hebben we lekker in het stadje rondgedwaald, zijn vader bezocht op zijn werk, de beroemde Waterford Chrystal fabriek. Ze maken daar prachtige dingen van kristal, servies, kroonluchters en allerlei bekende sportprijzen. 's Avonds natuurlijk het nachtleven verkend, geweldig dat een kleine stad als Waterford zo'n groot nachtleven heeft met veel cars en clubs.

De volgende dag zijn we naar de kust gegaan en hebben we geklommen op de steile rotsen. Ook die avond en de dag daarna weer de stad in geweest en geklommen in een oude mijn bovenaan prachtig uitzicht over de omgeving.

Maandagochtend vlogen we weer terug om 's middags de eindpresentatie te geven voor ons project. Weer mooi gepland.