Belgrado - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Bas Tromp - WaarBenJij.nu Belgrado - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Bas Tromp - WaarBenJij.nu

Belgrado

Door: Bas Tromp

Blijf op de hoogte en volg Bas

24 Augustus 2014 | Servië, Belgrado

Gebonk op de deur, wakker worden, hier zijn de tickets, over 10 minuten zijn we er. Het slapen in een nachttrein is altijd bijzonder, en zeker nu. Om 6uur 's ochtends staan we in Belgrado na een korte nacht, door de grensposten en gezellige mede-reizigers. Na een ontbijtje op het station zij. Yaro en ik de stad in geweest en hebben Sven, nog altijd niet lekker, in een hoekje op het station achtergelaten. Geen kip te zien, logisch, zondagochtend 7uur. Maar echt prachtig, de stad ligt op een heuvel met uitzicht op de Donau en omringende bossen. Hoog boven de rivier is een immens kasteel waar we lang hebben rondgelopen, veel opgebouwde delen, opgravingen en overblijfselen en een mooie fototentoonstelling over de stad. Daarna nog lekker de stad door geslenterd en koffie gedronken en gekeken hoe de stad tot leven kwam. Maar we moesten ook weer verder, we hebben een druk programma. Om 11uur ging de trein alweer naar Zagreb.