Sofia - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Bas Tromp - WaarBenJij.nu Sofia - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Bas Tromp - WaarBenJij.nu

Sofia

Door: Sven Tuit

Blijf op de hoogte en volg Bas

24 Augustus 2014 | Bulgarije, Sofia

Istanboel gehad, nu de hel van bussen in.. Maar waar gaan we eigenlijk heen? Nog een stad? Terug waar we al geweest zijn? Strand? Ja strand laten we dat doen.. Maar hoe komen we daar? Split in Kroatië ligt aan het strand, maar dan moeten we wel veel reizen.. Het wordt dus een reis van 3 nachten van Istanbul naar Sofia. Daar blijven we een middag, dan in de avond door naar Zagreb. Vanaf Zagreb weer de nachttrein naar Split. Dit klinkt erger dan het is, want in de nachttreinen kan je goed slapen.

Na de helse busrit te hebben overleefd van Istanbul tot halverwege Bulgarije, konden we eindelijk weer een trein in. Wat een verademing is dat. Uiteindelijk aangekomen in Sofia, gelijk maar de stad in. Sofia bleek een typische Oostblok stad, veel oude gebouwen met veel lange kruisende wegen. Uiteindelijk in Sofia geluncht waarna we een groot park in zijn gegaan om bij te komen. Het hakt er toch in een nacht reizen zonder veel slapen. Eenmaal bijgekomen zijn we door het grootste park van Sofia gelopen, waar zich de voetbalclub CSKA Sofia bevind, daarbij optellende dansers en veel lokalen. Leverde vreemde gezichten op naar de drie toeristen die daar rondlopen.

Vanaf het park nog snel uiteten voordat we de nachttrein naar Beograd ingaan. Althans dat staat op het kaartje, maar eenmaal in Beograd aangekomen te zijn blijkt het gewoon Belgrado de hoofdstad van Servië te zijn. Weer een land erbij, inclusief een stempel in het paspoort.