Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Bas Tromp - WaarBenJij.nu Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Bas Tromp - WaarBenJij.nu

Wenen

Door: Bas Tromp

Blijf op de hoogte en volg Bas

31 Augustus 2014 | Oostenrijk, Wenen

Donderdag is nog zo'n lekker luie dag, Sven en ik pakken onze tassen in, leveren de sleutels van het appartement in en bergen onze bagege op in een kluis op het station. Die dag is het voor de laatste keer genieten van het strand, de zee en de zon. Die avond eten we lekker bij een Italiaans restaurant, kijken een voetbalwedstrijd in Charlie's pub met een biertje erbij en om 22uur nemen we de nachttrein naar Zagreb.
Omdat de nachttrein op de heenweg zo'n oude troep was hebben we deze keer gekozen voor een iets duurdere optie, een 2 persoons sleeper. Eigenlijk gewoon een rijdende hotelkamer met grote bedden, een wastafel en gordijnen. Luxe die we niet gewend zijn maar waar je heerlijk van slaapt. De volgende ochtend zijn we om 6uur in Zagreb, ontbijten daar en om 7uur gaat de volgende trein al naar Wenen.
Nu is de luxe pas echt begonnen, we hebben een prachtige hotelkamer geboekt naast het station waar we de volgende ochtend vertrekken. En wat doe je 's avonds in Wenen? Schnitzel eten natuurlijk, in een klein restaurant dat we op internet vonden. Leuke stad trouwens Wenen, je kijkt vooral je ogen uit als je door het centrum loopt want daar lijken alleen maar dure winkels te zitten en de straten staan vol met de duurste auto's en motoren. Oja, die Schnitzel, een verhaal opzich want die is wel even anders dan je in Nederland bij de supermarkt koopt. Als je net besteld hebt wordt deze doorgegeven aan de keuken en hoor je de koks losgaan met de hamers op het vlees. Nog nooit zo'n lekkere Schnitzel gegeten, aardappels en salade erbij en heerlijk bier uit Salzburg. Vervolgens zijn we nog een Guinness gaan drinken in de Irish Pub.

De volgende dag was dan echt de laatste dag van onze InterRail. In alle luxe, dat wel. Van Wenen naar Utrecht is nog een flinke afstand maar met de ICE schiet het op, op sommige stukken ging hij wel 300km/h. 's Avonds om 21h kwamen we thuis aan.
Het was een heerlijke reis, we hebben in totaal 6600km gereisd, 10 landen bezocht en een groot deel van Europa gezien. Een reis die ik niet snel zal vergeten.

• 01 September 2014 - 22:27

Opa:

Best te begrijpen dat je deze reis niet snel meer zal vergeten,
    zoiets doe je niet zo vaak in je leven denk ik.
    Echt genoten van jullie verslagen, zoveel steden beschreven,
    mijn complimenten daarvoor.
    En nu trachten het gewone leven weer op te pakken, zal even niet meevallen denk ik.
    groetjes en tot spoedig ziens hopen wij,
    Oma en Opa.

• 02 September 2014 - 13:29

Wim:

Bas,
    geniet er maar van, het leven is te kort om dat niet te doen. Wij zitten op dit moment in mega ups en downs. We zijn gevraagd om opa en oma te worden van een klein meisje (Jade) en hebben afgelopen zondagmiddag (en later in de nacht per telefoon) afscheid moeten nemen van een mens die mijn maat is.

Zo zie je maar weer hoe levens vergaan, tja

Zie je wel komen, altijd welkom mijn jongen.